ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ (ΒΡΑΒΕΙΑ)»

Α. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Στόχος:
Η διοργάνωση του 2 nd Social Innovation Hackathon UoM αποσκοπεί στην καλλιέργεια της επιχειρηματικής νοοτροπίας σε φοιτητές, φοιτήτριες αλλά και επωφελούμενους/-ες από προγράμματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (UOM beneficiaries) και στην δικτύωσή με άλλα ΑΕΙ καθώς και με την ευρύτερη κοινότητα, καθώς και στην καλλιέργεια της εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου μας. Ο διαγωνισμός έχει γίνει θεσμός και πραγματοποιείται σε ετήσια βάση.

Επιμέρους στόχοι του 2nd Social Innovation Hackathon UoM:

 

  • Η καλλιέργεια του επιχειρηματικού πνεύματος στην φοιτητική κοινότητα της ευρύτερης περιοχής και ιδιαιτέρως των φοιτητών/-τριών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αλλά και των επωφελουμένων (beneficiaries) από Προγράμματα του. Η καλλιέργεια επιχειρηματικών δεξιοτήτων μέσω του σχεδιασμού καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών που απαντούν σε επίκαιρα ζητήματα και προκλήσεις.

    Για φέτος η θεματική ενότητα αφορά λύσεις σε προβλήματα στους τομείς Urban Mobility-Αστική Κινητικότητα, Health-Υγεία, Manufacturing (ΑΙ, robotics, IoT), Food-Τρόφιμα, Energy-Ενέργεια και Circular Economy-Κυκλική Οικονομία.

  • Η δικτύωση των συμμετεχόντων/ουσών με νέους και νέες επιχειρηματίες και μέλη του οικοσυστήματος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας (προσκεκλημένοι/ες ομιλητές/τριες και μέντορες)
  • Η δημιουργία ενός open space dialogue μεταξύ ακαδημαϊκών, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των Θεσμών, επιχειρηματιών και φοιτητών/τριών που αλληλεπιδρούν και συζητούν για την επιχειρηματικότητα και την κοινωνική καινοτομία με αναφορά στους συγκεκριμένους τομείς.

Κοινό στο οποίο απευθύνεται:
Το Hackathon απευθύνεται σε ενεργούς/-ες προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές και φοιτήτριες του ΠΑΜΑΚ ή άλλου Πανεπιστημίου κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης καθώς και όσοι και όσες έχουν επωφεληθεί ή επωφελούνται από προγράμματα του πανεπιστημίου μας, με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον ένας/μια για κάθε τρία μέλη στην ομάδα να είναι φοιτητές/τριες ή επωφελούμενοι/ες* του ΠΑΜΑΚ.

Β. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ HACKATHON

2nd Social Innovation Dialogues UoM | Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

Η πρώτη ημέρα “2nd Social Innovation Dialogues UoM” θα είναι μια ενημερωτική και εκπαιδευτική εμπειρία. Θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Αθλημάτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Γυμναστήριο), μεταξύ 15:00 και 20:00. Η ατζέντα των Dialogues περιλαμβάνει μια σειρά παρουσιάσεων και ομιλιών από ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους των τοπικών αρχών και της κοινωνίας των πολιτών, καθώς και επιχειρηματίες.

Στόχος είναι να δώσουν στους συμμετέχοντες και στις συμμετέχουσες την ευκαιρία να συναντηθούν και να γνωριστούν μεταξύ τους καθώς και με τους μέντορες, να ανταλλάξουν απόψεις να ενημερωθούν, και τέλος να διερευνηθούν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις για όλες τις ομάδες των ενδιαφερόμενων (stakeholders).

Ακόμη, οι συμμετέχοντες/ουσες του Hackathon θα μυηθούν στον καμβά επιχειρηματικού μοντέλου προκειμένου να το χρησιμοποιήσουν στο διαγωνιστικό μέρος της εκδήλωσης, καθώς και σε τεχνικές pitching. Η εκπαίδευση αυτή έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες να αναπτύξουν τις καινοτόμες επιχειρηματικές τους ιδέες και να τις παρουσιάσουν με πειστικό και ελκυστικό τρόπο στους κριτές του διαγωνισμού.

2nd Social Innovation Dialogues UoM | Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Η δεύτερη ημέρα θα είναι εντατική και συναρπαστική γεμάτη δράση για όλες και όλους. Θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Αθλημάτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Γυμναστήριο) από τις 10:00 έως τις 18:00.

Η ημέρα θα ξεκινήσει με βασική εκπαίδευση για τους κανόνες και τα στάδια του Hackathon, ώστε να διασφαλιστεί ότι όλοι οι συμμετέχοντες/-ες βρίσκονται στην ίδια σελίδα.

Η ατζέντα περιλαμβάνει επίσης ένα εργαστήριο για την ενθάρρυνση της ομαδικής εργασίας και της συνεργασίας. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες θα εμπλακούν σε hands-on διεργασίες, όπου θα αναπτύξουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες υπό την καθοδήγηση έμπειρων επιχειρηματιών (mentors) που θα τους παρέχουν υποστήριξη. Οι ιδέες θα παρουσιαστούν σε ανεξάρτητη κριτική επιτροπή, η οποία θα τις αξιολογήσει με βάση, την καινοτομία τη συσχέτιση με το θέμα, την ποιότητα και την πληρότητα.

Τέλος, στις τρεις καλύτερες ομάδες θα απονεμηθούν βραβεία.

Γ. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Δικαίωμα συμμετοχής στο Διαγωνισμό έχουν οι ενεργοί/-ες προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές και φοιτήτριες του ΠΑΜΑΚ ή άλλου Πανεπιστημίου κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης καθώς και όσοι και όσες έχουν επωφεληθεί ή επωφελούνται από προγράμματα του Πανεπιστημίου μας.

Κριτήρια συμμετοχής στο Hackathon: 

  1. Η υποψηφιότητα δύναται να αποτελείται αποκλειστικά από ομάδα, με ελάχιστο όριο τα τρία και ανώτατο όριο τα έξι άτομα, με την προϋπόθεση ότι τουλάχιστον ένας/μια για κάθε τρία μέλη στην ομάδα να είναι φοιτητές/τριες ή επωφελούμενοι/ες* του ΠΑΜΑΚ.
  2. Οι υποψήφιες ομάδες υποχρεούνται να παρακολουθήσουν τις εισηγήσεις και τις εκπαιδεύσεις που θα πραγματοποιηθούν την πρώτη ημέρα του Διαγωνισμού στις 24 Μαΐου 2024, στην Αίθουσα Αθλημάτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Γυμναστήριο).
    Η κάθε ομάδα θα πρέπει να ορίσει ένα μέλος ως υπεύθυνο για να υποβάλλει την αίτηση, ο οποίος/οποία, και θα επικοινωνεί με τον Διοργανωτή καθ’ όλη τη διάρκεια του Διαγωνισμού.

Η υποβολή θα πραγματοποιηθεί μέσω συγκεκριμένης φόρμας αίτησης στην ιστοσελίδα του Hackathon: www.entreinno.gr

Δ. ΣΤΑΔΙΑ

Τα στάδια του Hackathon είναι ως εξής:

Στάδιο 1.
Στο πρώτο στάδιο, οι ενδιαφερόμενοι/-ες παρακαλούνται να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά φόρμα/ες με την αίτηση συμμετοχής, μέσω της ιστοσελίδας του Social Innovation Hackathon UoM, www.entreinno.gr

Στάδιο 2.
Στο δεύτερο στάδιο, οι συμμετέχοντες/-σες καλούνται να παρακολουθήσουν τις εισηγήσειςομιλίες που θα πραγματοποιηθούν, με σκοπό να κατανοήσουν το πλαίσιο και τα ζητήματα ενδιαφέροντος για τις θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της διοργάνωσης προκειμένου να τις χρησιμοποιήσουν στο διαγωνιστικό μέρος του Hackathon. Η συμμετοχή στην 1η μέρα του Hackathon είναι υποχρεωτική προκειμένου να συμμετέχουν στο διαγωνιστικό μέρος.

Στάδιο 3.
Στο 3ο στάδιο, οι συμμετέχοντες/-ες καλούνται να αναπτύξουν τις δικές τους επιχειρηματικές ιδέες χρησιμοποιώντας ως εργαλείο επιχειρηματικά μοντέλα όπως για παράδειγμα τον επιχειρηματικό καμβά. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας, μέντορες επιχειρηματίες θα κατευθύνουν τις ομάδες και θα τις συμβουλεύουν. Στο τέλος της φάσης αυτής, κάθε ομάδα θα καταθέσει γραπτά την επιχειρηματική ιδέα που έχει αναπτύξει. Το έγγραφο αυτό θα περιλαμβάνει βασικά στοιχεία όπως την ιδέα, τους stakeholders, το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα κλπ (μοντέλο επιχειρηματικού καμβά ή λιτό επιχειρηματικό σχέδιο). Επιτροπή αποτελούμενη από τους μέντορες και την επιστημονική ομάδα του Hackathon θα αξιολογήσει τις ιδέες με σκοπό να διακριθούν οι 10 (max) καλύτερες που θα διαγωνιστούν και στην τελική φάση.

Στάδιο 4.
Στο 4ο και τελευταίο στάδιο του Hackathon, οι 10 καλύτερες ομάδες που έχουν διακριθεί από τον πρώτο γύρο αξιολόγησης καλούνται να εργαστούν περαιτέρω πάνω στην επιχειρηματική τους ιδέα και να σχεδιάσουν μία παρουσίαση (pitching) την οποία θα πραγματοποιήσουν ενώπιον του κοινού και της Κριτικής Επιτροπής. Η παρουσίαση δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 10 λεπτά ενώ μετά την ολοκλήρωσή της θα ακολουθήσουν διευκρινιστικές ερωτήσεις από τους Κριτές. Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων, η Κριτική Επιτροπή θα αξιολογήσει τις επιχειρηματικές ιδέες των ομάδων.

Κριτήρια Αξιολόγησης και Περιγραφή

  • Μοναδικά χαρακτηριστικά
  • Στοιχεία διαφοροποίησης
  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
  • Επίλυση προβλήματος σχετικά με το θέμα
  • Σαφήνεια παρουσίασης επιχειρηματικής ιδέας
  • Συνάφεια εκπαίδευσης με επιχειρηματική ιδέα & συμπληρωματικότητα μελών της ομάδας

Κάθε ομάδα κριτηρίων αξιολογείται με τον ίδιο συντελεστή στάθμισης σε πενταβάθμια κλίμακα. Η Κριτική Επιτροπή θα είναι τριμελής και θα αποτελείται, κατ’ ελάχιστον, από:

  • τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η
  • έναν/μία επιχειρηματία που να σχετίζεται με το αντικείμενο διαγωνισμού
  • έναν/μία εκπρόσωπο φορέα ειδικό στο αντικείμενο του διαγωνισμού (πχ. από την
    Τοπική Αυτοδιοίκηση, Εκπαιδευτικό Οργανισμό, Τραπεζικό Οργανισμό, Σύνδεσμο,
    Υπουργείο κλπ)

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΟΦΕΛΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

1o ΒΡΑΒΕΙΟ

Χρηματικό έπαθλο 1000 ευρώ

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ

Χρηματικό έπαθλο 800 ευρώ

3o ΒΡΑΒΕΙΟ

Χρηματικό έπαθλο 600 ευρώ

Στα μέλη των ομάδων που διακριθούν, θα απονεμηθεί πιστοποιητικό διάκρισης, το οποίο αποτελεί επίσημη αναγνώριση των επιτευγμάτων και της επιτυχίας τους στο διαγωνισμό. Ακόμη σε όλους τους συμμετέχοντες/-ουσες θα χορηγηθεί πιστοποιητικό συμμετοχής. Το πιστοποιητικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει το βιογραφικό τους και να αποδείξει τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους σε πιθανούς εργοδότες

Συνολικά, η συμμετοχή στον διαγωνισμό θα προσφέρει πολύτιμες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους συμμετέχοντες/-ουσες, βοηθώντας τους να αναπτύξουν μια σειρά από δεξιότητες και ικανότητες που εκτιμώνται ιδιαίτερα στον εργασιακό χώρο. Οι δεξιότητες αυτές περιλαμβάνουν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, την επικοινωνία, την ομαδική εργασία και την ηγεσία, οι οποίες είναι απαραίτητες για την επιτυχία σε κάθε τομέα. 

Επισημαίνεται ότι προϋπόθεση για τη βράβευση των τριών ομάδων είναι η συμμετοχή τουλάχιστον πέντε (5) ομάδων στο διαγωνιστικό μέρος.

ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι συμμετέχοντες ενδέχεται να κληθούν να παράσχουν μια σύντομη γραπτή περιγραφή που θα είναι διαθέσιμη στα μέσα ενημέρωσης και μπορεί να δημοσιοποιηθεί, είτε εν μέρει είτε στο σύνολό της.

I. Οι συμμετέχοντες ενδέχεται να κληθούν να μιλήσουν σε συνεντεύξεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σχετικά με την συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό.

II. Οι συμμετέχοντες συναινούν στην λήψη φωτογραφιών ή βίντεο για τις ανάγκες προβολής του Διαγωνισμού.

III. Η συμμετοχή στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στον τύπο δεν απαιτεί σε καμία περίπτωση από τους συμμετέχοντες να αποκαλύψουν οποιοδήποτε περιουσιακό δικαίωμα ή άλλη εμπιστευτική πληροφορία που σχετίζεται με την ιδέα τους.